דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות: קצת יותר ממעבר דירה, אבל רק קצת 

מאת    [ 25/07/2011 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 2756 פעמים ]

ייתכן והגישה הנכונה כלפי המעבר אל בית אבות צריכה להיות שונה ממה שאנחנו רגילים לחשוב. במקום לדאוג יותר מדי, במקום להקדיש לכך יותר מדי תשומת לב ומחשבה, במקום לתת משמעות גדולה כל כך למעבר הזה, במקום להעמיס עליו מטען כבד של חששות ודאגות; מדוע לא להתייחס אל המעבר כאל מעבר דירה רגיל ופשוט?

לא כל המעברים אל כל בית אבות הינם זהים. איננו דומה מעבר אל בית אבות סיעודי – שפירושו שינוי מהותי מאוד בחיים וממילא מעבר שאיננו זהה למעבר דירה רגיל – למעבר אל בית אבות שנועד לדיירים עצמאיים. כשאני מציע שאולי עלינו להתייחס למעבר כאל פעולה טבעית כמו העברת דירה מחיפה לתל אביב הרי שאני מדבר על מעבר אל בית אבות לדיירים עצמאיים.

כשאנחנו עוברים אל דיור מוגן אנחנו לא באמת משנים משהו אמיתי בחיים שלנו. כיום בתי אבות הם מעין מסגרת שבתוכה הדייר יכול להמשיך בחייו ובשגרת יומו רק בתוך מסגרת שמבטיחה לו ביטחון, סיוע בעת הצורך ומגוון שירותים ופעילויות שבהם הוא יכול למלא את חייו. לא מדובר כאן בצעד שבו אנחנו משנים את החיים שלנו מהקצה אל הקצה. אנחנו אמנם נגור בבית חדש וייתכן שהוא יראה שונה מאוד מהבית הישן שלנו אבל האם זה באמת כל כך משמעותי?

כשאנו מתייחסים אל המעבר אל בית הורים כאל צעד דרמטי ורב משמעות אנחנו מעמיסים עליו – וממילא גם עלינו – מטען רגשי כבד שהופך אותו מצעד פשוט יחסית לצעד מסובך. פתאום, במקום לבחון את המעבר בעיניים פשוטות אנחנו מתחילים לנתח את הסיטואציה באופן מוגזם וגורמים לה להיות הרבה יותר בעייתית ממה שהיא.

ניתן כמובן לטעון שאין זהו צעד זהה למעבר דירה שכן בית אבות הוא עדיין מסגרת שונה מהבית הפרטי שלנו. אבל כשבוחנים את העניין לעומק, במיוחד כשבוחנים את המאפיינים של הדיור המוגן של ימינו, אנחנו נגלה שלא מדובר בשינוי משמעותי, במיוחד אם אנחנו לא מתעקשים לחשוב על כך כעל שינוי משמעותי.

אם היה עלינו לעבור אל בית הורים סיעודי – או אם הילדים שלנו היו נאלצים לשלוח אותנו לבית הורים מהסוג הזה – הרי שהיה מדובר בצעד הרבה יותר דרמטי ומשמעותי. אבל אם אנחנו הופכים את המעבר שלנו אל בית אבות לעניין כל כך הרה גורל אנחנו רק מקשים על עצמנו ועל בני המשפחה שלנו. דווקא גישה רגועה יותר יכולה להקל על העניין ולמנוע רבים מהסיבוכים שאנשים נוהגים לקשור למעבר אל בית אבות. ככל שנפשט את העניין ונפשיט אותו מדרמטיות מוגזמת נוכל לבצע את המעבר בדרך הטובה ביותר וההגיונית ביותר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב